Kurs uzupełniający 2017 (kategorie A, A2)

Nowy egzamin w 2013 - doucz się 

Kurs ten został specjalnie przygotowany dla kursantów z sezonów poprzedzających, którzy nie zdążyli zdać egzaminu państwowego przed okresem zimowym oraz dla tych, którzy mieli długą przerwę i nie zauważyli zmian w przepisach.  Od kilku lat na egzaminach kategorii A oraz A2 i A1 - występują zupełnie nowe zadania egzaminacyjne. Są one o wiele trudniejsze technicznie od dotychczasowych, a na egzaminach używa się motocykli o pojemności 650 ccm.

Przygotowanie się do nowego egzaminu nie jest sprawą prostą, a nowe zadania sprawiają trudności nawet jeżdżącym motocyklistom. Bez wcześniejszego przećwiczenia  zadań oraz obeznania się się z nowym motocyklem egzaminacyjny - szanse na zaliczenie egzaminu są marne. 

W nowym sezonie poza zmianami dotychczasowymi jak to, że z placu znika ósemka i zastępuje ją jazda w prostokącie, wprowadza się także nowe zadania z pomiarem prędkości do których wykorzystuje się specjalne urządzenia pomiarowe. Slalom zastąpiony przejazdem przez zygzakujące bramki zostaje rozdzielony z ósemką, co ułatwia wykonanie zadania.
Najnowszą zmianą jest rozdział zadań polegających na pokonaniu łuków w kształcie cyfry osiem oraz slalomu wolnego na dwa osobne oraz sposób oceny zadań w ruchu drogowym. Szkolenie też może być prowadzone na różnych motocyklach, a egzamin państwowy można oczywiście zdawać na motocyklu podstawionym przez szkołę jazdy. Zadania egzaminacyjne jednak łatwiejsze się nie stały i nadal wymagają dobrego treningu pod okiem fachowo przygotowanego instruktora - motocyklisty.

Sam motocykl o pojemności 650 ccm jest nie lada wyzwaniem. W Krakowie motocyklem egzaminacyjnym jest Suzuki Gladius SFV 650 UA ABS w wersji z gmolami ochronnymi - poszerzającymi znacznie rozmiary motocykla stąd trening zadań na takim motocyklu jest bardzo istotny. Dysponujemy już także drugim motocyklem egzaminacyjny jaki w Krakowie będzie występował od sezonu 2018, czyli motocyklem YAMAHA MT-07 z ABS. 

Program przygotowujący do nowego egzaminu to 12 h jazd praktycznych obejmujący kolejne etapy w klasach pojemnościowych 250 / 500 / 650 / 700 ccm.  Dopracowany program i metodyka nauczania pozwolą w miarę szybki sposób na opanowanie w podstawowym zakresie nowych zadań.

Obecnie na egzaminie wymagany jest także strój z protektorami, stąd podczas szkolenia tym bardziej.
Znikają także stałe trasy z egzaminu praktycznego, teraz egzaminator może jechać z motocyklistą po terenie całego miasta - celem dokładniejszego sprawdzenia jego umiejętności.

Informacja dla bardzo dawnych kursantów...
Kursy podstawowe ukończone przed 19 stycznia 2013 - nie tracą ważności , jednak zaliczenie nowego egzaminu jest prawie niemożliwe bez przećwiczenia nowych zadań i opanowania nowego motocykla. Porywanie się na egzamin w ciemno jest bardzo niebezpieczne.

Obecnie kursy podstawowe z obowiązkowymi 20 godzinami szkolenia to zdecydowanie za mało, chyba że ktoś już jeździ od kilku lat i tylko chce zalegalizować tę jazdę zaliczając egzamin, to 20 godzin powinno wystarczyć. Nie zwiękoszono liczby godzin pomimo próśb szkoleniowców , stąd pretensje możemy mieć tylko do ministerstwa. 

Egzamin łatwy nie jest, ale trening czyni mistrza! 

 

Szkoła przyjmuje na kursy uzupełniające bez dodatkowych formalności wyłącznie swoich klientów, natomiast osoby z innych szkół - muszą przedstawić zaświadczenia o odbytych szkoleniach podstawowych lub numer profilu PKK.

Cena kursu - 1080 zł

 

Zapisy telefonicznie lub mailowo.

Wymagamy posiadania stroju z protektorami.

 

www.szkola-motocyklowa.pl

Małopolska Szkoła Motocyklowa