Aktualności

Motocykle 125 ccm - bez egzaminu! 21.01.2018

NIGDY NIE JECHAŁEŚ MOTOCYKLEM?

To właśnie szkolenie dla Ciebie!
Jeśli myślisz o przesiadce z samochodu na dwa koła, ale masz obawy i ciekawi Cię "Świat" motocykli to zapraszamy na krótkie i kompaktowe szkolenie z podstaw i zasad techniki jazdy jednośladami.

Obecnie każdy kto posiada prawo jazdy kategorii B od co najmniej 3 lat może zakupić motocykl o pojemności 125 ccm i śmiało jeździć omijając korki i nie płącąć za postój w strefach objętych parkowaniem płatnym. To zdecydowanie krok do przodu w dzisiejszym coraz gęstszym ruchu ulicznym i totalnie zakorkowanych miastach. Oczywiście z zakupem takiego sprzętu wiąże się konieczność przeszkolenia w jeździe jednośladem posiadającym silnik.

Pamiętajmy że prawo drogowe, a prawo fizyki - to nie to samo!

Co prawda przepisy nie wymagają obowiązkowego szkolenia, ale nie łudźmy się że jazda motocyklem jest tym samym czym jest jazda samochodem. Hamowanie, czy skręcanie to dwa różne światy!
Różnic jest mnówstwo które znają motocykliści, ale kierowcy samochodów nie mają o nich pojęcia.
Na naszych szkolenia dowiesz się o wielu rzeczach na które musisz zwracać uwagę żeby po prostu nie zginąć lub nie leczyć się do końca życia.

Oczywiście każdy ma wybór i można ryzykować samoksztełcenie w tym zakresie, komu się jednak nie uda wyhamować lub skręcić - zostanie w najlepszym wypadku osobą niepełnosprawną.
W najgorszym zarobią lekarze, blacharze i grabarze.

My wiemy że każde pieniądze wydane na szkolenie zwracają się błyskawicznie na drodze i to w podwojonej wartości.  Mądrzy ludzie mimo braku obowiązku i tak się przeszkolą, a na głupich zarobią Ci opisani powyżej.

Jaki dokładnie motocykl można kupić posiadając kategorię B prawa jazdy? 

Każdy motocykl o pojemności skokowej silnika nie większej niż 125 ccm  oraz mocy maksymalnej nieprzekraczającej  11 kW (to jest 15 KM) i stosunku mocy do masy nie przekraczającej 0,1 KW na 1 kilogram masy motocykla.

Może to być zarówno motocykl ze skrzynią automatyczną (skuter) jak też ze skrzynią manualną.

Przepisy te obowiązują tylko na terenie Polski!
Nie można takim motocyklem wyjechać poza granice kraju, bo u żadnych naszych sąsiadów kategoria B prawa jazdy nie obejmuje tego rodzaju motocykla i wymaga się tam kategorii A prawa jazdy lub A1, czy A2. Dlatego należy pamiętać, że to przywilej obowiązujący tylko u Nas.

Szkolenie....

Szkolenie obejmuje dwa dobrowolne etapy:

Część teoretyczna - 3h

  • omówienie najnowszych zmian w prawie drogowym
  • zarys budowy motorowerów i motocykli
  • rodzaje motocykli w klasie 125 ccm
  • taktyka jazdy w ruchu miejskim
  • technika kierowania
  • przyczepność i rodzaje opon
  • zasady doboru stroju ochronnego
  • odzież ochronna, rodzaje kasków,
  • protektory ochronne, buty, rękawice,


Część praktyczna - 2h

  • technika hamowania na wprost
  • technika hamowania na łuku
  • manewrowanie precyzyjne
    (symulacja jazdy pomiędzy autami)
  • taktyka jazdy w ruchu miejskim
  • fizyka skrętu i techniki manewrowania jednośladem
  • omijanie przeszkody z różnych prędkości 

CENA SZKOLENIA - 300 zł

 

TERMINY SZKOLEŃ
(Kliknij tu...)

TATRY DOOKOŁA 20.01.2018
Poniżej przedstawiamy Państwu niezwykle ciekawą ofertę szkoleń wyjazdowych przygotowaną przez szkołę motocyklową MSM zawierającą wszystkie najbardziej urokliwe trasy południowej Polski. Wyjazdy mają charakter szkoleń , gdyż każdy uczestnik objęty jest zainteresowaniem instruktora biorącego udział w wyjeździe. To okazja nie tylko do dobrej zabawy, ale przede wszystkim do poprawienia i doskonalenia swojej techniki jazdy. Mamy nadzieję, że nasza oferta spotka się z Państwa dużym zainteresowaniem.
   
 
  
Dookoła TATR 
To jednodniowy wyjazd - zazwyczaj w soboty lub niedziele - startujemy o 9:00 rano i planowany powrót to godzina 20:00 w Krakowie. Trasę planują instruktorzy na bieżąco, często jest ona modyfikowana w zależności od warunków pogodowych w samych górach oraz obserwowanych umiejętności uczestników.  Przejeżdżamy najpiękniejsze regiony Słowacji - Spis, Liptov, Orava.

Po zachodniej stronie Tatr, wśród urzekających górskich krajobrazów Słowacji leży droga 584 – kwintesencja motocyklowej frajdy. Mimo niespełna 22 kilometrów długości znajdziemy tam długie proste, ostre serpentyny i niesamowite widoki.

Droga jest dość zróżnicowana tak pod względem charakteru, jak i oferowanych widoków. Obok łagodnych łuków ze wspaniałymi widokami na niskie Tatry znajdziemy tu bardzo ostre serpentyny i strome podjazdy. Niewielki ruch pojazdów daje niesamowite możliwości do treningu jazdy i wpadnięcia w rytm zakrętów co umożliwi Wam także samoocenę zdobytych umiejętności i ugruntuje przyswojoną technikę jazdy.

Wypad kończymy niezwykłą atrakcją jaką jest przejazd wozem pancernym po słowackim lesie z doświadczonym czołgistą :)   Tym inaczej się skręca i droga nie jest równa ... :)
Z pewnością wrażenia niezapomniane !
Do Krakowa wracamy na wieczór w okolicach 20-21 godziny.
Wyjazd nacechowany jest elementami szkolenia drogowego i dedykowany jest osobom rozpoczynającym przygodę z motocyklem. To przede wszystkim ma być przyjemność, relaks i nauka. Robimy częste postoje, pijemy kawki i dyskutujemy o technice jazdy.
Wyjazdy organizujemy cyklicznie po zebraniu grupy maksymalnie 6 osób.
 
Koszty organizacji wyjazdu:
- 100 zł / za motocykl (opłata rezerwująca miejsce)

Przejazd wozem pancernym BWP jest w cenie szkolenia, ale kasę musicie mieć na:
- obiad po stronie słowackiej (ok.10 euro - można płacić kartą)
- doliczcie koszty paliwa (ok.100 zł - dystans 350 km) i kaw na stacjach :)
Wymagamy:  posiadanie sprawnego motocykla i kompletny strój motocyklowy.
*pasażer musi również posiadać kompletny strój i być pełnoletni.
     
 
 
ZAPISY NA WYJAZDY - prosimy przesyłać na maila: biuro@msm.malopolska.pl
                                                (w wiadmości podać Imie i Nazwisko + model motocykla + ilość osób)


Wybór szkoły motocyklowej? 19.01.2018

Promocje uważajcie Skąd bierze się cena kursu i jak nie stracić na "promocji"?

Obecnie już mało która szkoła jest w stanie sprostać wyszkoleniu motocyklistów zgodnie z nowymi założeniami programowymi. Problemem jest nie tylko odpowiednia infrastruktura, ale przede wszystkim kadra szkoleniowców i umiejętność nauczenia.

Instruktor typu "Pan Marian z wąsem" który pamięta czasy Wsk i MZ-tki, bo niczym innym już później nie jeździł - musiał się przebranżowić. Egzaminy dla kategorii A2 i A - odbywają się na motocyklach o pojemnościach 500 i 650 ccm, ważących ponad 200 kg i rozpędzających się w około 3-4 sek. do 100km/h.  Wyszkolenie osoby i przygotowanie do egzaminu na takim motocyklu to nie proste zadanie, a szkoła musi posiadać odpowiedni park maszyn i infrastrukturę.

SPRAWDŹ NA POCZĄTEK 3 ASPEKTY!
Szybko wtedy odkryjesz tajemnicę niskiej ceny :(


- Jak wygląda biuro szkoły i czy w ogóle istnieje?
- Jak wygląda sala wykładowa i zajęcia z teorii oraz czy są w ogóle organizowane?
- Jak wygląda plac manewrowy szkoły i czy przypadkiem nie jeżdżą tam auta "L"-ki?

W Krakowie tylko kilka szkół dających się policzyć na palcach jednej ręki spełniają powyższe wymogi, reszta choć działa legalnie to powyższe kwestie pozostawiają wiele do życzenia.

Problem PLACU do nauki - czyli w rzeczywistości brak właściwego placu manewrowego.
Nawet jeśli szkoła ma motocykl egzaminacyjny, to przy niskiej cenie kursu - najczęściej nie posiada odpowiedniego placu do ćwiczeń i korzysta wspólnie z placu dla samochodów nauki jazdy.  Większość szkół nawet nie pozwala wykonywać wszystkich nowych zadań bo nie mają do tego warunków, pomimo że mają motocykle egzaminacyjne. Place manewrowe w Krakowie są w większości w opłakanym stanie. Nie ma równej nawierzchni, a nawet brak asfaltowej. Jeździsz po żwirku i musisz co chwilę uważać na cofające pojazdy szkół nauki jazdy np. na łuku lub na parkujące ciężarówki z naczepami. Niestety w zdecydowanej większości place manewrowe przypominają place budowy. Stąd niższa cena.

Jeśli szkoła nie ma odpowiedniego placu, to robi więcej zajęć na mieście. Jednak to delikatne oszukiwanie, bo problemy na egzaminie są w 80% z zaliczeniem zadań właśnie na placu manewrowym, a nie na mieście, tym bardziej że większość z kursantów posiada prawo jazdy B już od dawna, więc miasto jazda w mieście to żaden kłopot.

Biuro, sala wykładowa ... i teoria wyłącznie w teorii
Niestety większość szkół tzw. B+A, czyli głównie szkolących na samochodach kat.B nie mają biura, gdzie możesz przyjść i dowiedzieć się czegokolwiek na temat szkoleń motocykowych. Biuro często jest w samochodzie z napisem "kursy motocyklowe"
Sale wykładowe są najczęściej w teorii podobnie jak wykłady teoretyczne, które również tylko w teorii są realizowane. Czasem się zdarzy, że zaproszą Cię na zajęcia z grupą na kat.B, gdzie niczego nowego i ciekawego się nie dowiesz.

Niestety najczęściej też w szkołach typu "B+A" twierdzą, że motocykl to to samo co auto i od razu zaczynają kurs od zajęć praktycznych, obiecując szybką usługę bez zajęć teoretycznych.
Praktyka jest jeszcze gorsza, bo taki instruktor najczęściej nie ma żadnej wiedzy i doświadczenia, którym mógłby się dzielić przez 20h zajęć, stąd jeździsz za samochodem szkoleniowym po mieście bez większego sensu.

 

3 ZŁE PRAKTYKI SZKÓŁ JAZDY!
 Jak się nie dać nabrać i omamić promocjami

#1 PRAKTYKA nr 1 tzw. - SPRZEDAĆ I ZAPOMNIEĆ

Kurs na Gruppon-ie lub w promocji.... to zazwyczaj oszustwo na którym tylko stracisz.

Szkoły takie często kuszą niską ceną z uwagi na doskwierający brak klientów i traktują kursanta jednorazowo w stylu "sprzedać kurs i zapomnieć" Potem większość z tak źle przygotowanych osób ma problemy z zaliczeniem egzaminów i odbija się po kolejnych szkołach wykupując jazdy dodatkowe, które i tak już za wiele nie dadzą, skoro brakuje wyuczonych podstaw w godnych warunkach.

#2 PRAKTYKA nr 2 tzw. - TANI KURS, BARDZO DROGIE LEKCJE DODATKOWE

Wiele szkół sprzedaje tanio kursy, następnie nie widząc postępów nauce sugerują dokupienie dużej liczby godzin dodatkowych. Jednak, czy instruktor zrobił wszystko jak należy w czasie obowiązkowych pierwszych lekcji? Niestety problem jest ogólnopolski. Większość z tych szkół nie powinna istnieć.

#3 PRAKTYKA nr 3 tzw. - DWA w JEDNYM (A + B)

Niestety wielu właścicieli szkół, żeby cokolwiek zarobić - realizują jednocześnie szkolenia z kursantem kategorii B (jadąc autem), a za nimi podąża kursant na motocyklu. To jest sprzeczne z prawem i ewidentnie stanowi oszustwo. Nie można szkolić w tym samym czasie dwóch różnych kategorii, szczególnie w ruchu miejskim co jest wręcz niebezpieczne.

 

NOWY EGZAMIN - czy jest trudny?
Kursy w obecnym wydaniu weryfikują predyspozycje i niejednokrotnie studzą zamiary.

W starym systemie (przed 2013) praktycznie każdy kto się zapisał na kurs - zazwyczaj zadawał egzamin państwowy, teraz już niekoniecznie. O ile  niska dziewczyna o wadze 50 kg do tej pory radziła sobie z ważącą niecałe 160 kg małą Yamahą YBR , to teraz może nie podołać wysokiej i ważącej ponad 206 kg "650"-tce , którą na dodatek będzie musiała rozpędzić do 50 km/h - po czy ominąć przeszkodę i co najważniejsze bezpiecznie zatrzymać.
Może boleć :(

Ci, którzy zdawali egzaminy motocyklowe w latach poprzednich - nie mogą się w żaden sposób porównywać z tymi którym przyjdzie zdawać w obecnym sezonie - teraz to prawdziwy egzamin i na konkretnej maszynie. Zdawalność egzaminów praktycznych w latach poprzednich - (do 2012 roku) wynosiła prawie 80% , po zmianach przepisów i wprowadzeniu "600"-tek na egzaminy  - zdawalność spadła drastycznie do poziomu 35% - co tylko potwierdziło trudność obecnego egzaminu.

Jazdy dodatkowe? Czy będą Ci faktycznie potrzebne?
Z pewnością nawet 20 godzin dobrego szkolenia w obecnych warunkach to nieco za mało i większość osób dokupuje około 6-8 godzin, szczególnie tuż przed egzaminami. Dlatego kurs motocyklowy to kosztowna sprawa i decyzję o jego rozpoczęciu należy dobrze przemyśleć.

Dlatego też nie warto zapisywać się - patrząc na okazyjną cenę, bo później można żałować.
Obecnie należy dokładnie sprawdzać oferty i zapisywać się na kursy tam, gdzie szkoła gwarantuje nauczanie na nowym sprzęcie i wg. nowych zasad egzaminowania w godnych warunkach oraz pod okiem doświadczonego w szkoleniu osób instruktora motocykowego z odpowiednim stażem.

Na co uważać ?
O co wcześniej zapytać ?

 Przed zapisaniem się na kurs koniecznie zapytaj i sprawdź ofertę:

- czy szkolenie odbywa się na motocyklach takich samych jak na egzaminie państwowym?
         Obecnie kat. A - to pojemność 700 ccm - YAMAHA MT-07 z ABS-em (MORD)
         Warto też zapytać ile motocykli szkoła posiada oraz czy ma te egzaminacyjne?

- czy wykłady są prowadzone dla motocyklistów i przez motocyklistów?
         Szukajcie szkół gdzie zajęcia są dedykowane kategorii A i wykłady są organiazowane.

- czy praktki są realizowane przez instruktorów motocyklowych - czynnych motocyklistów?
         Szukajcie szkół gdzie instruktor jest motocyklistą i ma swój motocykl na którym jeździ.
         Niestety większość to instruktorzy kat.B o niewielkim pojęciu w temacie moto, a poznasz
         Ich po tym że jadą samochodem lub na zdezelowanym motocyklu firmowym ubrani tak jakby
         przed chwilą odstawili kosiarkę w ogrodzie i siedli z musu na motocykl. Masakra!
  
czy szkoła zapewnia materiały do nauki i czy posiada komputer dotykowy do testów? 
          Obecnie nowe testy wymagają dobrego przygotowania, a egzamin odbywa się na
          monitorach dotykowych, więc warto wcześniej przećwiczyć to w szkole jazdy.

czy szkoła dysponuje placem z urządzeniami pomiarowymi do wykonywania zadań wg. nowych
         specyfikacji (bramki pomiarowe, ruchoma przeszkoda) odpowiednio dużym placem?
         Bardzo ważna jest nawierzchnia placu i jego wielkość. Ważne żebyś miał możliwość ćwiczyć
         wszystkie zadania włącznie z ruszaniem na wzniesieniu. Slalomy powinny mieć stałe stanowiska.

Warto też zapytać jakie doświadczenie ma kadra instruktorska, bo nie każdy kto uczy od 20 lat będzie potrafił nauczyć zadań w obecnej formie i pseudo-instruktorzy są właściwie zagrożeni bezrobociem.

Wszystkie te zmiany są oczywiście na lepsze dla klienta, jednak trzeba też więcej zapłacić za kurs w obecnym sezonie. W zamian natomiast otrzymamy konkretne szkolenie i w zupełnie innym wymiarze niż dotychczasowe kursy "L"-kowe. Dlatego szukajcie profesjonalnych szkół i uważajcie na promocje szkół, które nie mają ani kadry, ani placu oraz sprzętu (kilku motocykli o różnych parametrach) żeby szkolić w nowych warunkach i faktycznie nauczyć podstaw jazdy motocyklem, które później będą weryfikowane na egzaminie państwowym.

Kiedy najlepiej zapisywać się na kurs motocyklowy?

Sezon szkoleniowy trwa od marca do października. 
Zapisywać warto się w sezonie (głównie na wiosnę) i maksymalnie do miesiąca sierpnia, gdyż czas trwania kursu i oczekiwanie na egzamin to co najmniej 1,5 miesiąca, stąd w październiku już żadna poważna szkoła nie prowadzi naboru na kategorię A. Ostatnie kursy z sensem - to szkolenia we wrześniu. Potem to już lepiej czekać do wiosny i zaczynać na samym początku - czyli marzec i kwiecień to pierwsze szkolenia sezonu motocyklowego.

Co musisz kupić na kurs i egzamin?

Już od przeszło 5 lat na egzaminie wymaga się stroju ochronnego, żadna część ciała nie może być odsłonięta. Musisz zatem we własnym zakresie zakupić rękawiczki oraz buty z ochroną kostki. Warto oczywiście zainwestować również we wszystkie pozostałe elementy stroju, bo i tak przecież zaraz po kursie kupisz motocykl żeby nim jeździć. Na dobrym kusie motocyklowym dowiesz się jak należy dobierać każdy element wyposażenia i na co zwracać uwagę prócz ceny, a tanio nie będzie. Motocykl to drogie hobby.

 

Życzymy dobrego wyboru :)

 

www.MSM.małopolska.pl
Zalicz egzamin za 1 razem .... 19.01.2018

Obecnie na motocyklowych egzaminach kategorii A oraz A2 i A1 - występują zupełnie inne zadania egzaminacyjne niż przed laty. Są one o wiele trudniejsze technicznie, a na egzaminach używa się motocykli o pojemności 650 - 700 ccm.

Przygotowanie się do nowego egzaminu nie jest sprawą prostą, a nowe zadania sprawiają trudności nawet jeżdżącym motocyklistom. Bez wcześniejszego przećwiczenia zadań oraz obeznania się się z nowym motocyklem egzaminacyjnym - szanse na pozytywne zaliczenie są nikłe.

Kilka lat temu z placu zniknęła stara dobrze znana ósemka, zastępuje ją teraz jazda w prostokącie. Wprowadzono także dwa nowe zadania z pomiarem prędkości do których wykorzystuje się specjalne urządzenia pomiarowe. Slalom zostaje zastąpiony przejazdem przez zygzakujące bramki.

Sam motocykl egzaminacyjny o pojemności 600 ccm jest nie lada wyzwaniem z uwagi na swoja masę i zdolność szybkiego przyspieszania, co może powodować sytuacje bardzo niebezpieczne.

Oferujemy Państwu kurs przygotowujący do nowego egzaminu obejmujący 4 etapy w klasach pojemnościowych 125 / 250 / 500 / 650 - 700 ccm. Dopracowany program i metodyka nauczania pozwolą w miarę szybki sposób na opanowanie w podstawowym zakresie nowych zadań.

Jako jedyna szkoła w Krakowie posiadamy takie same urządzenia pomiarowe jakie stosuje Krakowski MORD na egzaminach motocyklowych.
Posiadamy motocykle identyczne jak na egzaminie w Krakowie lub Oświęcimiu
- Suzuki Gladius SFV 650 UA ABS
- Yamaha MT-07 z ABS

Obecnie na egzaminie wymagany jest także strój z protektorami, stąd podczas szkolenia tym bardziej.
Znikły także stałe trasy z egzaminu praktycznego, teraz egzaminator może jechać z motocyklistą po terenie całego miasta - celem dokładniejszego sprawdzenia jego umiejętności.

Kursy podstawowe ukończone przed 19 stycznia 2013 - nie tracą ważności , jednak zaliczenie nowego egzaminu jest prawie niemożliwe bez przećwiczenia nowych zadań i opanowania nowego motocykla. Porywanie się na egzamin w ciemno jest bardzo niebezpieczne.

Obecnie kursy podstawowe z obowiązkowymi 20 godzinami szkolenia to zdecydowanie za mało, chyba że ktoś już jeździ od kilku lat i tylko chce zalegalizować tę jazdę zaliczając egzamin, to 20 godzin powinno wystarczyć. Żeby dziś opanować nowe zadania oraz silniejsze i cięższe motocykle - 30 h jazd jest optymalnym czasem do uzyskania potrzebnej wprawy.

Kiedy się zapisywać i szkolić?
 
Zdecydowanie najlepiej szkolenia zaczynać wiosną i poczatkiem lata. Wtedy jest szansa zakończyć szkolenie z nabytymi umiejętnościami oraz zdac egzamin. Nie warto czekać do jesieni. W okresie jesiennym na egzamin praktyczne kategorii A czeka się dosyć długo
, a w razie niezaliczenia go za pierwszym razem może się zdarzyć, że z uwagi na warunki pogodowe - nie doczekacie Państwo już kolejnego terminu w danym sezonie. Wszystko zależy od temperatur. Warto jednak być tak przygotowanym, żeby nie borykać się kolejnymi terminami, stąd zapraszamy na szkolenia w profesjonalnej placówce, ale w przemyślanym terminie. Na szybko nic się tu nie zdziała.

Jakim kryteruim kierowć się przy wyborze szkoły?
Na pewno nie niską ceną, ale też należy sprawdzić kilka rzeczy. Po pierwsze zobacz jak wygląda plac do szkolenia motocyklistów, potem zobacz jaka jest historia szkoły i opinie klientów. Warto rozpytać ile motocykli ma szkoła oraz ilu instruktorów, żeby sie ni okazało że w razie awarii sprzętu lub urlopu instruktora nie będziesz mieć zajęć. Dobre szkoły mają te rzeczy ogarnięte. Niestety takich szkół jest bardzo mało.

  

Egzaminy A Kraków

[ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 ]

Małopolska Szkoła Motocyklowa